13.00.00 Педагогические науки
CULTIVATING THE TEACHING STAFF TO MEET THE REQUIREMENTS OF STEAM EDUCATIONAL ACTIVITIES AT PRESCHOOLS IN VIETNAM
- Категория: 13.00.00 Педагогические науки
- Создано: 22.02.2024, 11:28
- Просмотров: 276
Le T.L., Nguyen X.T., Pham V.S.
Le Thi Lien - Director of Production Affairs,
BAN MAI SCHOOL (BMS),
Doctoral student;
Nguyen Xuan Thanh - candidate of pedagogical sciences, associate professor, senior lecturer, Head of the Department
GENERAL EDUCATION MANAGEMENT, FACULTY OF EDUCATIONAL MANAGEMENT,
HANOI NATIONAL UNIVERSITY OF EDUCATION,
Pham Van Son - Associate Professor,
MINISTRY OF EDUCATION AND TRAINING,
HANOI, VIETNAM
Abstract: the research aims to provide solutions for cultivating the teaching staff to meet the requirements of STEAM education for children at Vietnamese preschools. The author uses the theoretical research method based on the literature synthesis, the survey method using questionnaires, and the quantitative data processing method. The research sample to test the necessity and feasibility of the solutions was randomly composed of 200 managerial staff and teachers from many preschools in Vietnam. Research results are evaluated based on the indicators of X̅ under scales converted into equivalent points. Moreover, the research also focuses on developing 30 indicators equivalent to 4 professional groups to measure the preschool teachers’s competency, helping managerial staff evaluate output standards after implementing the measures.
Keywords: education management, STEAM education, solutions, cultivating teaching staff, criteria for evaluating the teachers’ competency.
ПОДГОТОВКА ПРЕПОДАВАТЕЛЬСКИХ КАДРОВ ДЛЯ СООТВЕТСТВИЯ ТРЕБОВАНИЯМ ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ НАУЧНО-ТЕХНИЧЕСКИХ ДИСЦИПЛИН И ГУМАНИТАРНЫХ НАУК В ДОШКОЛЬНЫХ УЧРЕЖДЕНИЯХ ВЬЕТНАМА
Ле Т.Л., Нгуен С.Т., Фам В.С.
Ле Тхи Лиен - директор по производственным вопросам,
Школа Бан Май (BMS),
Докторант;
Нгуен Суан Тхань - кандидат педагогических наук, доцент, старший преподаватель,
заведующий кафедрой управления общим образованием, факультет учебного менеджмента,
Ханойский национальный университет образования,
Фам Ван Сон - доцент,
Министерство образования и обучения,
г. Ханой, Вьетнам
Аннотация: исследование направлено на поиск решений по подготовке педагогического состава для удовлетворения требований STEAM-образования для детей во вьетнамских дошкольных учреждениях. Автор использует метод теоретического исследования, основанный на синтезе литературы, метод опроса с помощью анкет и метод количественной обработки данных. Выборка исследования для проверки необходимости и осуществимости решений была случайным образом составлена из 200 управленческих сотрудников и учителей из многих дошкольных учреждений Вьетнама. Результаты исследования оцениваются по показателям X̅ по шкалам, переведенным в эквивалентные баллы. Кроме того, исследование также направлено на разработку 30 показателей, эквивалентных 4 профессиональным группам, для измерения компетентности педагогов дошкольных учреждений, помогая управленческому персоналу оценивать стандарты результатов после реализации мер.
Ключевые слова: менеджмент образования, STEAM-образование, решения, воспитание педагогических кадров, критерии оценки компетентности преподавателей.
References / Список литературы
- Ministry of Education and Training. Circular No. 26/2018/TT-BGDDT regulating professional standards for preschool teachers. Hanoi, 2018
- Nguyen Thanh Hai. Stem Steam Education: From Hands-on Experience to Creative Thinking. Hanoi: Tre Publishing House, 2019.
Ссылка для цитирования данной статьи
Тип лицензии на данную статью – CC BY 4.0. Это значит, что Вы можете свободно цитировать данную статью на любом носителе и в любом формате при указании авторства. | ||
Le T.L., Nguyen X.T., Pham V.S. CULTIVATING THE TEACHING STAFF TO MEET THE REQUIREMENTS OF STEAM EDUCATIONAL ACTIVITIES AT PRESCHOOLS IN VIETNAM // Проблемы современной науки и образования №2 (189)2024. - С.{см. журнал}. |
Поделитесь данной статьей, повысьте свой научный статус в социальных сетях
Tweet |