06.00.00 Сельскохозяйственные науки

Модернизация процессов сотрудничества над написанием ВКР как решение «исследовательского» вопроса вузов / Modernizing collaboration processes of working on graduate theses as the solution to the «research problem» of higher education

Муравский Даниил Владимирович / Muravskii Daniil – старший преподаватель, ассистент, кафедра маркетинга, Высшая школа менеджмента Санкт-Петербургский государственный университет Российская академия народного хозяйства и государственной службы при Президенте Российской Федерации, г. Москва;

Муравская Николь Владимировна / Muravskaia Nikol – студент, факультет философии, Санкт-Петербургский государственный университет, г. Санкт-Петербург

Аннотация: в настоящей работе описывается модель коллаборативной студенческой исследовательской платформы, которая представляется как более практичная и экономичная альтернатива наиболее популярным решениям по развитию научно-исследовательской деятельности в вузах.

Abstract: in this work, a model of collaborative student research platforms is proposed as a more practical and efficient alternative to the more popular solutions used for developing scientific research activities in higher education institutions.

Ключевые слова: стимулирование исследовательской деятельности, международные аккредитации бизнес школ, студенческие исследования.

Keywords: scientific research stimulation, international business school accreditations, undergraduate research.

Литература

  1. Boyer Commission on Educating Undergraduates in the Research University. Reinventing undergraduate education: three years after the Boyer Report. Stony Brook: State University of New York at Stony Brook, 2003.
  2. Cohen S. A. and M. L. A. McVicar Establishing an undergraduate research program in physics: how it was done. American Journal of Physics. 1976, № 44 (3), С. 199–203.
  3. Healey M. and A. Jenkins. Developing undergraduate research and inquiry. The Higher Education Academy, 2009, 156 c.
  4. Jenkins A. J., Blackman T., Lindsay R. O. and R. Paton-Saltzberg. Teaching and research: student perceptions and policy implications. Studies in Higher Education. 1998, №23 (2), С. 127–141.
  5. Jenkins A. and M. Healey. Critiquing excellence: undergraduate research for all students. In: Skelton, A. (ed.) International perspectives on teaching excellence in higher education. London: Routledge, 2007, С. 117–32.
  6. Katkin W. The Boyer Commission report and its impact on undergraduate research. In: Kinkead, J. (ed.) Valuing and supporting undergraduate research. New Directions for Teaching and Learning 93. San Francisco: Jossey-Bass, 2003, С. 19–39.
  7. Kinkead J. (ed.) Valuing and supporting undergraduate research. New Directions for Teaching and Learning 93. San Francisco: Jossey-Bass, 2003.
  8. Lopatto D. The essential features of undergraduate research. CUR Quarterly. 2003, № 24, С. 139–42.
  9. MIT Libraries (n.d.). History of the undergraduate research opportunities program. [Электронныйресурс]: URL: libraries.mit.edu/archives/mithistory/histories-offices/urop.html (дата обращения: 18.02.2016).
  10. Portland State University (n.d.). Seniorcapstone. [Электронный ресурс]:URL: www.pdx.edu/unst/ (дата обращения: 18.02.2016).

Publication of scientific papers

Поделитесь данной статьей, повысьте свой научный статус в социальных сетях

        
  
  

Похожие статьи: